مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 دی 1398 ساعت 04:502019-12-27فرهنگي

اصولی که تلویزیون به پای «پول» قربانی می کند/ تبلیغ کدام سبک زندگی؟


منوچهر اکبرلو منتقد و کارشناس فرهنگی ضمن انتقاد از محتوا و فرم برخی از تبلیغات بازرگانی در تلویزیون با حضور کودکان، تاکید کرد که اصول تربیتی و روانشناختی، - قربانی اقتصادمداری در سیما شده است.

منوچهر اکبرلو منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار درباره حضور کودکان در تبلیغات تلویزیونی به برخی از اصول روانشناسی و استانداردهای رسانه ای اشاره و بیان کرد: در اصول روانشناسی آمده است کودکی که به سن تکلیف نرسیده، نباید عرضه شود و بخشی از این عرضه شدن می تواند به همین حضور در تبلیغات تلویزیونی اشاره داشته باشد.

وی ادامه داد: تبلیغات بازرگانی ذاتا با غلو و بزرگ نمایی و تخیل همراه است و رسالت سازنده تبلیعات این است که کالا را فراتر از آنچه هست به تصویر بکشد تا بتواند در مقابل شرکت های تبلیغاتی کالای خود را به فروش برساند و برای همین می تواند آسیب زا باشد.

زیر پاگذاشتن اصول ابتدایی تبلیغات اکبرلو که زمانی هم در ساخت تیزرهای تبلیغاتی فعالیت داشته است، درباره رعایت نشدن برخی اصول تبلیغاتی برای کودکان در صداوسیما عنوان کرد: زمانی آیین نامه های داخلی تبلیغات در تلویزیون کاربرد داشت و براساس آن عمل می شد اما متاسفانه حدود یک دهه است که مسائل اقتصادی و درامدزایی به شدت همه سیاست گذاری های تلویزیون را تحت شعاع قرار داده است از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصولی که تلویزیون به پای «پول» قربانی می کند/ تبلیغ کدام سبک زندگی؟

اصولی که تلویزیون به پای «پول» قربانی می کند/ تبلیغ کدام سبک زندگی؟