مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 دی 1398 ساعت 11:302019-12-26حوادث

خاش، میزبان پرندگان مهاجر


هر ساله پرندگان مهاجر زیادی از عرض های شمالی کره زمین مثل سیبری، برای زمستان گذرانی به جنوب سیستان و بلوچستان مهاجرت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ی مرکز سیستان و بلوچستان ،مدیرمحیط زیست خاش گفت: این پرندگان فاصله بیش از 5 هزار کیلومتری را طی کرده تا فصول سرد و غیر قابل تحمل در مناطق قطب شمال را، در مناطق گرمسیری این استان بگذرانند.

عرب افزود: پرندگانی نظیر فلامینگو، کاکایی، اگرت، چنگر و حواصیل که پرندگان آبزی یا کنار آبزی هستند، به حوضچه های شهرستان خاش مهاجرت کرده و حدود 60 روز از سال را در این مناطق می گذرانند.

وی ادامه داد: در سالهایی که بارش باران مناسب است، پرندگان بیشتری به این مناطق کوچ می کنند و وجود ماهیان رها شده در حوضچه های آبی به تداوم حضور این پرندگان در سال های بعد کمک می کند.

مدیر محیط زیست خاش گفت: شهرستان خاش 26 حوضچه آبی دارد که مهمترین آن سد خاکی کورقانشور در نوک آباد و سد شهید امام بخش در بخش مرکزی، از بزرگترین و پر آب ترین مناطق برای انتخاب پرندگان است.

عرب افزود: متاسفانه در سالهای اخیر با شکار غیرمجاز مواجه شده ایم که با نظارت و دیدزنی مداوم محیط بانان و کمک گرفتن از مردم محلی منطقه، تا حدودی جلوی شکار گرفته شده است و منطقه امنی برای پرندگان بوجود آورده ایم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاش، میزبان پرندگان مهاجر

خاش، میزبان پرندگان مهاجر