مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 دی 1398 ساعت 06:502019-12-26بين الملل

خطرات فناوری تشخیص چهره در چین به نمایش گذاشته شد


در روزهای اخیر یک نمایشگاه هنری در چین برگزار شده که در آن به شیوه های مختلف در مورد خطرات استفاده گسترده از فناوری تشخیص چهره به مردم هشدار داده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، فناوری تشخیص چهره توسط بسیاری از دولت ها و شرکت های فناوری در جهان برای شناسایی مردم و نیز کنترل و نظارت بر آنها مورد استفاده قرار می گیرد، اما عموم مردم اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند.

نمایشگاه یادشده در شهر شنزن چین برگزار شده و بیش از 60 اثر هنری و فنی در آن از هنرمندان چینی و خارجی به نمایش درآمده که همه آنها در مورد ناممکن بودن ناشناس باقی ماندن در عصر استفاده از فناوری تشخیص چهره به مردم هشدار می دهند.

این نمایشگاه که چشمان شهر نام دارد، حاوی عکس هایی است که نشان می دهد چگونه شهروندان عادی که در حال رفت و آمد در نقاط مختلف هستند، با استفاده از دوربین های تشخیص هویت شناسایی شده و نام و نام خانوادگی و دیگر جزییات مربوط به آنها برملا می شود.

بسیاری از صاحب نظران و متخصصان امور سیاسی و اجتماعی که از تبعات خطرناک همه گیر شدن این فناوری نگران هستند، می گویند از اینکه دولت چین فرصتی برای بحث و تبادل نظر در این زمینه با استفاده از هنر به وجود آورده خرسند هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات فناوری تشخیص چهره در چین به نمایش گذاشته شد

خطرات فناوری تشخیص چهره در چین به نمایش گذاشته شد