مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 دی 1398 ساعت 15:052019-12-25حوادث

رونمایی از نسل جدید دستگاه شتاب نگار در رفسنجان


سه دستگاه از نسل جدید شتاب نگارها در رفسنجان ،کشکوییه و معادن مس سرچشمه راه اندازی شد.

- به گزاش خبر گزاری صداوسیما مر کز کرمان شتاب نگارها با رصد رفتار گسل ها و جنبش زمین به زمین لرزه شناسان کمک می کنند با داده های واقعی به عنوان یکی از راه های پیش یابی زلزله کار خود را انجام دهند.

محمد شکرچی زاده معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عصر امروز در حاشیه رونمایی از دستگاه مرکز شتاب نگار در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به، احتمال وقوع زلزله های بزرگ با توجه به وجود گسل در منطقه افزود: با پیشرفت علم در سال های اخیر و دانشی که در کشور داریم به نوعی این امکان را می دهد که خسارت های ناشی از زلزله را به حداقل برساند که با این سطح دانش اگر خسارت های شبیه قبل را داشته باشیم اصلا قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست اما در صورت مواجه شدن با مجموعه پیش فرض ها ، می توانیم زلزله اصلی را تا حدودی پیش بینی و مهم تر از آن خسارات را کم کنیم.

شکرچی زاده گفت: دو دستگاه برای حرکت پوست زمین که یکی دستگاه لرزه نگاری که 120 دستگاه داریم و مهمتر از آن دستگاه شتاب نگار است که سرعت زلزله را تعیین می کند.

وی گفت: اگر برای ساختمان یا سازه ای شتاب ناشی از زلزله را داشته باشیم، می توانیم پیش بینی کنیم ساختمان یا سازه تحت اثر چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نسل جدید دستگاه شتاب نگار در رفسنجان

رونمایی از نسل جدید دستگاه شتاب نگار در رفسنجان