مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 دی 1398 ساعت 06:402019-12-25اقتصادي

پیاده راه سازی چهارباغ از ایده تا اجرا/ طرحی بدون مشارکت شهروندان


موضوع پیاده راه سازی خیابان چهارباغ از دهه های گذشته ایده پردازی شده و همواره این طرح و ایده ها نیز دستخوش تغییراتی بوده است که اکنون به اجرا رسید.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، عاطفه علیان: اگرچه در دهه چهل، طرح پیاده راه سازی چهارباغ عباسی بر روی میز مدیران شهری وقت به عنوان طرح جامع شهری قرار گرفت اما دیری نپایید که این طرح در دهه پنجاه خورشیدی تغییر ماهیت یافت.

مدیران شهری وقت با نگاهی متحولانه به دنبال تغییر ماهیتی نو در بافت چهارباغ عباسی بودند که با احیا دولتخانه صفوی تعریف شد و آزادسازی های محوطه عمارت هشت بهشت را در برداشت که حاصل آن پارک شهید رجایی شد.

در دهه هفتاد باز هم مساله پیاده راه سازی چهارباغ با همان رویکرد متحولانه در دهه پنجاه خورشیدی، توسط سه شرکت مشاور به مسابقه گذاشته شد تا در نهایت توسط عبداله جبل عاملی بدنه شرقی چهارباغ عباسی تغییر ماهیت یافت؛ همان تغییری که شهردار امروز اصفهان آن را محکوم به شکست می داند و از آن به عنوان وصله نچسب به هویت تاریخی و میراثی چهارباغ یاد می کند.

اما با احداث مترو طرح پیاده راه سازی بر روی میز مدیریت شهری قرار گرفت و از آنجا که دود نفس اصفهانی ها را تنگ کرده و برای ترویج فرهنگ پیاده روی تلاش شد چهارباغ عباسی پیاده راه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده راه سازی چهارباغ از ایده تا اجرا/ طرحی بدون مشارکت شهروندان

پیاده راه سازی چهارباغ از ایده تا اجرا/ طرحی بدون مشارکت شهروندان