مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 16:002019-12-24اقتصادي

حال ناخوش جنگل گره بیگان فسا


جنگل گره بیگان فسا این روز ها حال و روز چندان خوشی ندارد - ، مرکز فارس،قطع گسترده درختان در این جنگل مصنوعی به بهانه هرس کردن و کاشت درختان کم آب بر سبب نگرانی مردم و فعالان محیط زیست شده است.

مردم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مرکزفارس گفتند: چند روزی است اره های برقی به بهانه هرس کردن به جان درختان این جنگل افتاده و تا کنون حدود 3 هکتار از این درختان از نوع اوکالیپتوس را که بیش از 35 سال سن داشتند را قطع کردند.

منطقه گره بیگان فسا، که سال 1361 با اجرای بزرگترین طرح آبخوانداری و آبخیز داری کشور به جنگلی سرسبز و منطقه ای گردشگری تبدیل شده بود حالا رو به بیابانی شدن است.

برای پیگیری، موضوع را از آقای نکوییان مدیر داخلی مرکز تحقیقات طرح آبخیز داری فسا جویا شدیم که گفت: مجوز مصاحبه ندارد بنابراین به سراغ بخشدار بخش شیبکوه فسا رفتیم.

بخشدار بخش شیبکوه فسا هم از تعطیلی قطع درختان خبر داد و گفت:با توجه به این که اینجا یک مرکز تحقیقاتی است کارشناسان در نظر داشتند این درختان را قطع و به جای آن ها درختان بومی دیگری را جایگزین کنند.

عسکر زاده ادامه داد: با توجه به حساسیت و توجه مردم و دوستداران محیط زیست به این موضوع با دستوری که مرکز تحقیقات استان داده است این کار تعطیل و مقرر شد اگر طرحی برای کاشت درختان جدید است با توجه به وسعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش جنگل گره بیگان فسا

حال ناخوش جنگل گره بیگان فسا