مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 09:552019-12-24حوادث

آتش سوزی در 19 هکتار از نیزار های دریاچه زریبار


رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: 19 هکتار از نیزار های اطراف و داخل دریاچه زریبار در اثر سهل انگاری و بی توجهی برخی افراد در آتش سوخت.

- مرکز کردستان، ابراهیم همت بلند افزود: شامگاه یکشنبه 14.

9 هکتار از نیزار های اطراف روستای دره تفی و 4.

8 هکتار از نیزار های اطراف روستای نی در حاشیه دریاچه زریبار طعمه حریق و باعث نابودی زیستگاه جانوری و حیوانی این منطقه شد.

همت بلند گفت: با وقوع این 2 فقره آتش سوزی، ستاد مدیریت بحران شهرستان بلافاصله در محل اداره با حضور همه کارکنان تشکیل شد و با توجه به تاریکی هوا امکان مهار آتش نبود.

وی افزود: طبق بررسی کارشناسان این اداره، 500 میلیون ریال خسارت به نیزار های اطراف دریاچه زریبار بر اثر این حریق وارد شده که احتمال اینکه پرندگان پستانکار و جانواران دیگری در این منطقه از بین رفته باشند نیز وجود دارد.

همت بلند گفت: تحقیقات برای شناسایی خاطیان این آتش سوزی های آغاز شده و در صورت شناسایی متخلفان پرونده قضایی برای آن ها تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی همچنین از دستگیری عامل آتش سوزی نیزار های دریاچه زریبار در آبان امسال خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته سه فقره آتش سوزی بزرگ در نیزار های دریاچه به وقوع پیوست که طی آن 51 هکتار از این نیزار ها در آتش سوخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی در 19 هکتار از نیزار های دریاچه زریبار

آتش سوزی در 19 هکتار از نیزار های دریاچه زریبار