مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 08:002019-12-24سياسي

توان ساخت قطعات حساس و پیچیده خودرو را داریم


این وزارتخانه و دولت به دنبال حمایت از صنعت قطعه سازی است که در حال حاضر نیز توانسته ایم امکان ساخت قطعات حساس و پیچیده را داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، آقای رضا رحمانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال سیده فاطمه حسینی و سیده حمیده زرآبادی نماینده تهران و قزوین در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق خریداران خودرو گفت: یکی از چالش های کنونی، دولتی بودن صنعت خودروسازی عنوان می شود در حالی که از لحاظ نظام تجارت، این صنعت دولتی نیست و تنها در بخش هایی مدیریت آن به دست دولت است که البته با برخی مجوز ها و استفاده از تجارب کشور های مختلف به دنبال حل این موضوع هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در خصوص قیمت های خودرو افزود: گاهی در شرایط عادی نیز برخی پارامتر ها بر افزایش قیمت موثر هستند، چنانچه در شرایط عادی حدود یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار خودرو جهت مصرف واقعی تولید می شود که این میزان در شرایط سخت اقتصادی به زیر یک میلیون خودرو رسیده است.

وی گفت: بخشی از تقاضا نیز ناشی از نظام عرضه و تقاضا نبوده بلکه برای مثال زمانی شرکت سایپا هزار خودرو برای پیش فروش می گذاشت و تنها ظرف 10 دقیقه 260 هزار نفر نسبت به خریداری و ثبت نام اقدام می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان ساخت قطعات حساس و پیچیده خودرو را داریم

توان ساخت قطعات حساس و پیچیده خودرو را داریم