مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 05:302019-12-24بين الملل

رژیم صهیونیستی در پی نابودی زبان عربی در اراضی اشغالی


یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به دنبال نابودی زبان عربی در اراضی اشغالی و رسمیت بخشیدن به زبان عبری در این اراضی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که وزارت آموزش رژیم صهیونیستی با تصویب آیین نامه های جدید به دنبال رسمیت بخشیدن به زبان عبری به عنوان تنها زبان رسمی در اراضی اشغالی و نابودی زبان عربی است.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه آیین نامه های جدیدی برای معلمان درس مطالعات اجتماعی تصویب نموده که بر اساس آن زبان عبری تنها زبان رسمی در اراضی اشغالی محسوب شده و زبان عربی به طور کامل در حاشیه قرار می گیرد.

آیین نامه های جدید بر اساس قانون نژاد پرستانه کشور یهود تنظیم شده است، علاوه بر آنکه این آیین نامه ها هفته گذشته در سند جدید بخش مطالعات اجتماعی وزارت آموزش رژیم صهیونیستی در پایگاه اطلاع رسانی آن منتشر شد.

گفتنی است، قانون نژاد پرستانه کشور یهود که ژوئن سال 2018 تصویب شد، ماه آگوست گذشته رسماً وارد برنامه درسی وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی شد.

در این قانون نژادپرستانه، زبان عبری به عنوان زبان اصلی در اراضی اشغالی معرفی شده و علاوه بر این، غیر یهودیان نیز به عنوان شهروند درجه دو شناخته می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم صهیونیستی در پی نابودی زبان عربی در اراضی اشغالی

رژیم صهیونیستی در پی نابودی زبان عربی در اراضی اشغالی