مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 13:502019-12-23اقتصادي

2 هزار هکتار از اراضی ملی کردستان جنگل کاری شد


رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، گفت: در قالب طرح ملی نهال کاری به عنوان نهضت سبز در سراسر کشور، 2 هزار هکتار از اراضی ملی کردستان جنگل کاری شد.

- حمید غیاث الدین امروز(2دی) در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نهضت نهال کاری ابتکاری نو و در جهت گام برداشتن در مسیر توسعه جنگل در کشور است که طی آن 14 میلیون نهال در کشور به صورت همزمان غرس شد.

وی سهم کردستان از این میزان را هزار هکتار توسعه جنگل کاری با بذر و هزار هکتار با نهال اعلام کرد و افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، بیش از تعهد خود در این زمینه عمل کرده و بیش از 2 هزار هکتار عملیات غنی سازی و توسعه جنگل با و بذر انجام شد.

غیاث الدین با اشاره به تامین اعتبار این طرح از محل صندوق توسعه ملی و طرح بوم سازگان زاگرس، بیان کرد: در این طرح 250 هزار اصله نهال در تمام مناطق استان با اولویت 6 شهرستان جنگلی انجام و 200 هزار چاله برای بذرکاری بنه، بلوط و بادامک حفر شد.

رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، با اشاره به مشارکت مطلوب مردم و جوامع محلی و دستگاه های اجرایی از اجرای این طرح، عنوان کرد: با به ثمر رسیدن این طرح در آینده، در قالب ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، جوامع محلی و بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار هکتار از اراضی ملی کردستان جنگل کاری شد

2 هزار هکتار از اراضی ملی کردستان جنگل کاری شد