مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 09:302019-12-23اقتصادي

نهال کاری، ابتکاری نو در توسعه جنگل


رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در قالب طرح نهضت ملی نهال کاری در سراسر کشور، 2 هزار هکتار از اراضی ملی کردستان جنگل کاری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، حمید غیاث الدین افزود: نهضت نهال کاری ابتکاری نو و در جهت گام برداشتن در مسیر توسعه جنگل در کشور است که طی آن 14 میلیون نهال در کشور به صورت همزمان غرس شد.

وی سهم کردستان از این میزان را 600 هکتار توسعه جنگل کاری با بذر و 600 هکتار با نهال اعلام کرد و افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، بیش از تعهد خود در این زمینه عمل کرده و یک هزار هکتار نهال کاری و یک هزار هکتار بذرکاری انجام شد.

غیاث الدین با اشاره به تأمین اعتبار این طرح از محل صندوق توسعه ملی و طرح بوم سازگان زاگرس گفت: در این طرح 250 هزار اصله نهال در تمام مناطق استان با اولویت 6 شهرستان جنگلی انجام و 2 هزار چاله برای بذرکاری بنه، بلوط و بادامک حفر شد.

رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به مشارکت مطلوب مردم و جوامع محلی و دستگاه های اجرایی از اجرای این طرح، گفت: با به ثمر رسیدن این طرح، در قالب ماده 3، جوامع محلی و بهره برداران می توانند از این اراضی جنگلی برای اجرای طرح های گردشگری استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهال کاری، ابتکاری نو در توسعه جنگل

نهال کاری، ابتکاری نو در توسعه جنگل