مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 06:252019-12-23پزشكي

استفاده از میکروارگانیسم برای نابودی آفات کشاورزی


پژوهشگر برگزیده جشنواره جوان خوارزمی بدون استفاده از روشهای شیمیایی و با استفاده از میکروارگانیسم ها، آفات کشاورزی که ناقل بیماری هستند را از بین برد.

- محمد مهرآبادی مجری طرح سازوکارهای ادی ژنتیکی درگیر در برهمکنش میکروارگانیسمها و حشرات و برگزیده گروه کشاورزی جشنواره جوان خوارزمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این طرح در صدد بودیم که آفات را با استفاده از روش های زیستی و بدون خطر کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه همواره از روش های شیمیایی برای کنترل آفات استفاده می کنند، بیان کرد: این موضوع سلامت انسان و محیط زیست را به خطر می اندازد.

این محقق با تاکید بر اینکه ما در این طرح با استفاده از میکرو ارگانیسم ها، آفات را از بین می بریم که این روش ضررهای روشهای شیمیایی را ندارد، خاطر نشان کرد: از این میکروارگانیسم ها در این طرح برای از بین بردن آفات بهداشتی و ناقلان بیماری می توانیم استفاده کنیم.

وی در خصوص این طرح توضیح داد: ارتباط و برهمکنش میکرو ارگانیسم میزبان با توجه به ماهیت پویا و در حال تکاملش، همواره مورد توجه بسیاری از پژوهشگران علوم مختلف زیستی بوده است.

این ارتباط از همزیستی تا انگلی متغییر است و طی تکامل هر دو طرف تغییراتی را در خود به منظور افزایش کارایی زیستی شان، ایجاد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از میکروارگانیسم برای نابودی آفات کشاورزی

استفاده از میکروارگانیسم برای نابودی آفات کشاورزی