مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 دی 1398 ساعت 21:502019-12-22پزشكي

مادران باردار چاق، پسرانی با ضریب هوشی پایین تر خواهند داشت


چاقی مادر در دوران بارداری بر مسیر رشد و نمو فرزند پسر در سال های آتی تاثیر دارد - به نقل از پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، محققان علوم پزشکی در دانشگاه تکزاس در آستین اعلام کردند رشد و نمو و ضریب هوشی در پسرانی که مادرانشان در دوران بارداری، چاق بوده اند مختل می شود.

محققان آمریکایی می گویند چاقی مادر در دوران بارداری بر مسیر رشد و نمو فرزند پسر در سال های آتی تاثیر دارد و مهارت های حرکتی را در پسران پیش دبستانی و ضریب هوشی را در پسران دوران راهنمایی تخریب می کند.

گروهی از محققان تغذیه و پژوهشگران سلامت محیط در دانشگاه تکزاس در آستین و دانشگاه کلمبیا دریافتند که تفاوت های بین این فرزندان پسر، با پسرانی که مادران چاق ندارند، قابل ملاحظه است.

محققان تعداد 368 مادر و کودکان آن ها را که از نظر اقتصادی و اجتماعی، شبیه بودند مطالعه کردند و آن ها را در دوران بارداری مادر، در سن سه و سپس در سن هفت سالگی، مورد بررسی دوباره قرار دادند.

محققان در سن هفت سالگی کودکان دریافتند آنانی که مادرانشان در دوران بارداری چاق بودند به میزان 5 نمره یا بیشتر، نسبت به دیگر همسالان خود دچار نقصان ضریب هوشی هستند.

دکتر الیزابت وایدن استادیار دانشگاه تکزاس می گوید در واقع این بررسی نشان می دهد که چاقی مادر باردار، بر وضعیت مغزی کودکان در سنین پیش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران باردار چاق، پسرانی با ضریب هوشی پایین تر خواهند داشت

مادران باردار چاق، پسرانی با ضریب هوشی پایین تر خواهند داشت