مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 دی 1398 ساعت 12:402019-12-22سياسي

ذوالقدر: مصوبه مجلس ضامن حقوق کودکان کار و بدسرپرست است


مصوبه مجلس درباره حمایت از کودکان ضامن و حافظ حقوق کودکان کار و همچنین کودکان و نوجوانان بدسرپرست است و حل مشکلات آموزشی آنها را نیز مدنظر قرار داده است.

- سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه مجلس درباره لایحه حمایت حقوقی از کودکان و نوجوانان گفت: این مصوبه از اهمیت زیادی برخوردار است  من امیدوارم تا روند تأیید آن هرچه زودتر طی و مصوبه برای اجرا ابلاغ شود.

وی افزود: این مصوبه حافظ حقوق کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست و همچنین حافظ حقوق کودکان کار است و می تواند ضمن حمایت حقوقی از آنها مشکلات آموزشی این قشر از جامعه را نیز حل و نیازهای آموزشی آنها را مرتفع سازد.

متن اصلاحیه و مصوبه امروز مجلس درباره لایحه حمایت حقوقی از کودکان و نوجوانان به شرح زیر است: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان – تبصره ماده 9 هرگاه در اثر بی توجهی و سهل انگاری اشخاص غیر از والدین نسبت به اطفال و نوجوانان  نتایج زیر واقع شود، مقصر علاوه بر پرداخت دیه به شرح زیر مجازات می شود: الف) - تبصره: هرگاه بی توجهی و سهل انگاری والدین منجر به نتایج موضوع این ماده شود؛ حسب مورد به مجازات تا حداقل مندرج در بندهای فوق محکم می شوند، به استثنای بند ت که در این مورد فقط دیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذوالقدر: مصوبه مجلس ضامن حقوق کودکان کار و بدسرپرست است

ذوالقدر: مصوبه مجلس ضامن حقوق کودکان کار و بدسرپرست است