مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 دی 1398 ساعت 06:202019-12-22اقتصادي

بیماری هاری در یزد کاهش یافت


کارشناس مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد از واکسینه شدن بیش از سه هزار و 300 قلاده سگ در برابر بیماری هاری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اعلام کرد: - ایسنا/یزد کارشناس مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد از واکسینه شدن بیش از سه هزار و 300 قلاده سگ در برابر بیماری هاری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اعلام کرد: آمار هاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

طاهره عظیم پور بدون اشاره به میزان ابتلا به هاری در سالجاری و پارسال، اضافه کرد: مبارزه با بیماری هاری از رئوس برنامه های اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی یزد و مجددانه پیگیری می شود اما رسیدن به این مهم با همکاری و مشارکت عموم مردم میسر می شود.

وی گفت: در صورت کنترل نشدن سگ های ولگرد، چرخه ویروس هاری که در حیات وحش، حیوانات ناقل و جامعه است، غیرقابل کنترل خواهد بود و این موضوع، یک تهدید جدی برای سلامت شهروندان خواهد بود.

به گفته عظیم پور، اداره کل دامپزشکی استان در راستای پیشگیری از بیماری، اقدام به اخذ قرارداد با شرکت های خصوصی و دولتی و انجام واکسیناسیون در شهرستان هایی که در سال گذشته و امسال کانون مثبت هاری داشته اند و همچنین واکسیناسیون سگ های صاحب دار کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هاری در یزد کاهش یافت

بیماری هاری در یزد کاهش یافت