مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 آذر 1398 ساعت 11:102019-12-21سياسي

الهی قمشه ای: «شب یلدا» آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین الهی قمشه ای ادیب و فعال فرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب زن توسعه یافته که شامگاه روز گذشته (جمعه 29 آذر ماه) برگزار شد، - الهی قمشه ای: شب یلدا آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها یک قرآن پژوه با تأکید بر اینکه شب یلدا باید آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها باشد، گفت: در شب یلدا به طرف نور حرکت می کنیم، نور میعاد نهایی همه خوبی ها است اگر نور الهی در دل انسان تابیده شود انسان دیگر دچار غم نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین الهی قمشه ای ادیب و فعال فرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب زن توسعه یافته که شامگاه روز گذشته (جمعه 29 آذر ماه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه شب یلدا شب زایش نور است، گفت: این به این معنی است که خورشید از روز اول دی ماه شروع به بالا آمدن می کند و این نشان می دهد که ما به طرف بهار و گرما و نعمت های بیشتر در حال حرکت هستیم.

وی افزود: شب یلدا در واقع از نظر نجومی یک شب معینی است که خورشید در نسبت مشخصی قرار می گیرد و در آن شب بر مدار رأس الجدی عمود می شود و از فردای این شب خورشید کمی بالاتر می آید و بهترین ها نوید داده می شود.

در اوضاع فعلی رمز حفظ سلامت، دور هم جمع شدن است الهی قمشه ای با ذکر مثال هایی از قصه ها و اشعار فارسی بیان داشت: در حال حاضر بیشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الهی قمشه ای: «شب یلدا» آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها

الهی قمشه ای: «شب یلدا» آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها