مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 آذر 1398 ساعت 05:002019-12-21اقتصادي

پایش آفت سرخرطومی حنایی خرما در گراش


عملیات ردیابی و پایش آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان گراش در حال انجام است.

- ، مرکز فارس، حبیب اله مجیدی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: سوسک سرخرطومی حنایی آفتی است که با ورود به تنه درخت خرما با تغذیه آوند ها ،باعث از بین رفتن نخل می شود .

وی اظهار داشت:عملیات ردیابی هر ساله درتمامی سطوح نخیلات شهرستان به دو طریق پایش بصری و تله گذاری به روش های علمی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مستمر انجام می شود و عملیات تیمار و امحاء درختان آلوده با استفاده ازسموم خاص روی درخت آلوده صورت می گیرد.

مجیدی گفت: هدف از ردیابی، آگاهی از ورود احتمالی آفت به نخلستان های شهرستان و مبارزه و جلوگیری از گسترش آفت است که این عملیات بر اساس پایش های چشمی و مشاهده علائم و همچنین استفاده از هورمون های جنسی مخصوص این سوسک انجام می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گراش اظهار داشت: تاکنون در سطحی افزون بر 530 هکتار از نخیلات مناطق همجوار با فیشور (کانون آلودگی) ردیابی صورت گرفته و به محض مشاهده در منطقه ارد و فداغ به دلیل بالا بودن میزان خسارت و حضور فعال آفت تصمیم به امحاء کامل 2 اصله درخت نخل گرفته شده است.

شهرستان گراش حدود 700 هکتار نخیلات آبی و 720 هکتارنخیلات دیم دارد که غالب ارقام شاهانی، زاهدی و خاصویی است و سالانه بیش از 6


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش آفت سرخرطومی حنایی خرما در گراش

پایش آفت سرخرطومی حنایی خرما در گراش