مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آذر 1398 ساعت 14:102019-12-18دانش

آموزش 35 هزار متخصص نانوفناوری در کشور/تولید و عرضه بیش از 600 محصول نانویی


با توسعه فناوری نانو در حال حاضر 35 هزار متخصص در گرایش های مختلف این فناوری در مقطع کارشناسی ارشد به بالا در دانشگاه های کشور تربیت شده اند.

- دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: با توسعه فناوری نانو در حال حاضر 35 هزار متخصص در گرایش های مختلف این فناوری در مقطع کارشناسی ارشد به بالا در دانشگاه های کشور تربیت شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید سرکار درباره توسعه حوزه نانو در کشور اظهار کرد: زمانی که این فناوری برای نخستین بار در کشور مطرح شد، تنها 10 مقاله علمی توسط محققان ایرانی به چاپ رسیده بود و تعداد اندکی از محققان درباره این فناوری می دانستند.

اما با توسعه فناوری نانو در حال حاضر 35 هزار متخصص در گرایش های مختلف فناوری نانو در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا در دانشگاه های کشور تربیت شده اند و امروز بیش از 10 هزار مقاله نانو توسط محققان ایرانی در سال منتشر می شود.

سرکار ضمن تاکید بر جایگاه بالای ایران در جهان از منظر تعداد مقالات ISI، افزود: امروز ایران از نظر تعداد مقالات در رتبه چهارم جهان قرار دارد.

هر چند مقالات ISI به تنهایی نشان دهنده قدرت یک کشور نیست، اما این شاخص یک محصول جانبی در مسیر توسعه است که بنیه علمی کشور را در حوزه نانو نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش 35 هزار متخصص نانوفناوری در کشور/تولید و عرضه بیش از 600 محصول نانویی

آموزش 35 هزار متخصص نانوفناوری در کشور/تولید و عرضه بیش از 600 محصول نانویی