مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آذر 1398 ساعت 07:402019-12-18سياسي

تدوین اطلس باستان شناسی هورامان کردستان


مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی اورامان از طراحی و تدوین اطلس باستان شناسی هورامان استان کردستان با محوریت 500 اثر تاریخی خبر داد.

- ایسنا/کردستان مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی اورامان از طراحی و تدوین اطلس باستان شناسی هورامان استان کردستان با محوریت 500 اثر تاریخی خبر داد.

پویا طالب‎ نیا، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این 500 اثر تاریخی شامل غارهای باستانی، اماکن و مساجد تاریخی، راه ها و قلعه های باستانی، معماری تاریخی - فرهنگی روستاها بوده که یادگاری از دوران غارنشینی تا دوره قاجار است.

وی افزود: اطلاعات اطلس در قالب یک نرم افزار در گستره 76 روستای منطقه تاریخی و فرهنگی هورایمان استان کردستان در شهرستان های سنندج، سروآباد و کامیاران است که اطلاعات آن با تلاش های دو ساله هیأت باستان شناسی به سرپرستی مسعود صادقی راد انجام شده است.

مدیرپایگاه منظر فرهنگی، تاریخی اورامان بیان کرد: اطلاعات اطلس به صورت داده های GIS در داخل نرم افزار قرار گرفته شده تا مدیریت سایت های باستان شناسی این منطقه به صورت علمی و بر پایه تحقیقات و یافته های باستان شناسی انجام شود.

وی عنوان کرد: نرم افزار اطلس باستان شناسی اورامان کردستان یکی از نقاط قوت پرونده ثبت جهانی شناخته شده و مقرر شده نتایج پژوهش هایی که در این راستا انجام شده در نشست دستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین اطلس باستان شناسی هورامان کردستان

تدوین اطلس باستان شناسی هورامان کردستان