مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آذر 1398 ساعت 13:552019-12-17اقتصادي

آفت طلای سفید


طلای سفید عنوان مناسبی برای پنبه های حریری خراسان شمالی است که اگر مورد توجه بیشتر قرار گیرد سهمی در صادرات غیر نفتی کشور خواهد داشت.

- با گذر از کنار جاده های مانه و سملقان، مزارعی را می بینی که یک پارچه سفید پوش است، انگار که اولین برف پاییزی بر بوته ها نشسته.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما برداشت پنبه در خراسان شمالی هر سال از اواخر مهر ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، اما امسال بارش های اوایل بهار و سرمای هوا سبب شد کاشت و برداشت این محصول در مزارع 20 تا 30 روز تاخیر داشته باشد.

با خبر شدم برداشت سوم پنبه در برخی ازمزارع شهرستان مانه و سملقان که با کشت سالانه 5800 هکتار قطب تولید استان محسوب می شود، ادامه دارد.

برای تهیه گزارش و خدا قوتی راهی قَلندر یکی از روستا های این شهرستان شدم، به کمک یکی از معلمان روستای کلانتر که اینجا زندگی می کرد راهی مزرعه آقای رحیمی شدیم.

آقای رحیمی کشاورزی خوش قلب و خنده رو بود که با صبر حوصله به سوالات من پاسخ داد.

برداشت دستی سودی ندارد رحیمی نبود کمباین برای برداشت مکانیزه را معضلی برای کشاورزان عنوان کرده و می گوید: برداشت پنبه به صورت دستی برای کشاورز سودی ندارد، چرا که این خود یکی از علل اصلی افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده محصول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت طلای سفید

آفت طلای سفید