مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آذر 1398 ساعت 13:052019-12-17سياسي

برترین های حوزه علوم اسلامی هیچ جایگاهی درISC ندارند


سرپرست گروه پژوهشی اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: ISC در حال حاضر سومین پایگاه استنادی معتبر در دنیاست اما برترین های حوزه علوم اسلامی هیچ جایگاهی در آن ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی میرعرب پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با علم سنجی که به همت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حاشیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، با بیان این که علم سنجی به منظور رتبه بندی به دستاوردهای علمی و مجلات به کار می رود، اظهار داشت: با توجه به پارامترهایی که بر این اساس در مورد مقالات و مجلات ارائه می شود، افراد نیز رتبه بندی می شوند.

وی افزود: اهمیت بحث علم سنجی هر روز در دنیا بیشتر و بیشتر شده و امروزه حتی شاخص های جدیدتر و به روزتری هم در این باره ارائه شده است.

سرپرست گروه پژوهشی اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: علم سنجی در حقیقت دانش اندازه گیری علم با استفاده یک سری از روش های کمی است که طی یک فرایند رتبه بندی هم در مورد آن صورت می گیرد.

وی با اشاره به شاخص های علم سنجی در دنیا گفت: مؤلف، انتشار، ارجاع و استناد چهار شاخص متداول برای علم سنجی است و رایج ترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برترین های حوزه علوم اسلامی هیچ جایگاهی درISC ندارند

برترین های حوزه علوم اسلامی هیچ جایگاهی درISC ندارند