مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آذر 1398 ساعت 09:402019-12-17پزشكي

واکنش وزیر بهداشت به خودکشی دو دانشجو؛ ایران مردم افسرده ای دارد


وزیر بهداشت بابیان اینکه ایران مردم افسرده ای دارد، گفت: این افسردگی عامل بسیاری از ناهنجاری ها است به گونه ای که در 48 ساعت گذشته از 2 دانشگاه اخبار ناراحت کننده شنیده ام.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وبدا در همدان؛ سعید نمکی در نشست با هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه امسال 8 هزار و 100 تخت در کشور در 66 بیمارستان کشور بهره برداری می شود، گفت: سال آینده 6 هزار تخت به ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه سالانه 97 تا 100 هزار مرگ به دلیل فشار خون بالا وجود دارد، گفت: با اجرایی شدن طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تعداد 2 میلیون و 670 هزار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند که سهم همدان 14 هزار نفر است.

وی بر لزوم محدود کردن مصرف نمک، تغییر الگوی زندگی و مشارکت بین بخشی برای کاهش فشار خون بالا تاکید کرد و افزود: سالانه 380 هزار مرگ وجود دارد که 313 هزار مورد مربوط به بیماری غیرواگیر ازجمله سرطان، فشار خون بالا و دیابت و نارسایی کلیه است که کاهش این آمار تنها با همکاری بین بخشی محقق می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از چالش های جدید حوزه بهداشت را بیماری های غیرواگیر دانست و تاکید کرد: نباید به خاطر تاثیر بیماری های غیرواگیر در افزایش مرگ و میر از بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزیر بهداشت به خودکشی دو دانشجو؛ ایران مردم افسرده ای دارد

واکنش وزیر بهداشت به خودکشی دو دانشجو؛ ایران مردم افسرده ای دارد