مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 21:252019-12-16اقتصادي

بررسی تاثیر سوخت خودروها بر آلودگی هوا


حجم سوخت مصرفی خودرو های کشور از استاندارد جهانی بیشتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای وحید مرندی مقدم در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: نظارت بر استاندارد مصرف سوخت بر عهده سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و بررسی آلایندگی سوخت خودرو ها هم بر عهده سازمان محیط زیست است.

آقای امیرحسین کاکایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو نیز گفت: تقریباً بیشتر مشخصه های فناوری بنزین یورو 4 در ایران وجود دارد، اما آنچه سبب افزایش مصرف سوخت و بالا رفتن مصرف خودرو ها می شود را می توان شرایط محیطی همچون ترافیک بالا و یا نوع رانندگی ایرانی ها بیان کرد.

آقای مرندی مقدم با اشاره به ارتقاء مشخصه های کمی و کیفی استاندارد خودرویی از 55 به 85 مورد در سال 96 افزود: از همان سال، استاندارد های 85 گانه برای خودرو های وارداتی هم اعمال شد، اما برای خودرو های تولید داخل به علت نیازمندی به تولید و تامین قطعه، زمان بندی 3 مرحله ای در نظر گرفته شد و تا امروز هم 2 مرحله از این مسیر انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اعمال 3 استاندارد برای خودرو های سواری و 3 استاندارد برای خودرو های تجاری (اتوبوس و کامیون) امکان پذیر نیست بر این اساس تولید خودروی پراید باید تا تاریخ اول فروردین 99 متوقف و خودروی پژو هم به طور موقت بصورت گاز سوز تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تاثیر سوخت خودروها بر آلودگی هوا

بررسی تاثیر سوخت خودروها بر آلودگی هوا