مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 13:202019-12-16سياسي

تبدیل بخشی از احکام کیفری در مازندران به مجازاتهای جایگزین حبس


6 درصد از احکام کیفری در مازندران به مجازاتهای جایگزین حبس تبدیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ی مرکز مازندران، مدیرکل دادگستری مازندران در آیین معارفه مدیرکل امور زندانهای مازندران از تبدیل 6 درصد از احکام کیفری استان به مجازاتهای جایگزین حبس خبرداد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه حبس و جزای کیفری را شارع مقدس تایید می کند و کاهش محکومیت حبس یا جایگزین محکومیتهای کیفری بجای حبس از اولویتهای مدیریت قوه قضاییه است گفت: دادگستری مازندران 6 درصد از احکام کیفری را به مجازاتهای جایگزین حبس تبدیل کرده است که باید تا پایان سال این رقم به 15 درصد برسد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا سال آینده با اجرای طرح حکم جایگزین حبس کمتر از زندان استفاده شود به مردم استان توصیه کرد: برای کاهش ورودی به زندان از وقوع جرائم جلوگیری کنند.

معاون توسعه و منابع سازمان زندانهای کشور نیز در این آیین افزود: بیش از 200 هزار نفر در زندانهای کشور محکومیت حبس می گذرانند .

خسرو قهرمانی با اشاره به اینکه سازمان زندانها ، وظیفه اصلاح و بازگرداندن مجرمان اصلاح شده را به جامعه دارد گفت: ناکارآمدی برخی دستگاههای متولی مراقبتهای پیش از وقوع جرم ، زمینه استفاده از حبس و زندان صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل بخشی از احکام کیفری در مازندران به مجازاتهای جایگزین حبس

تبدیل بخشی از احکام کیفری در مازندران به مجازاتهای جایگزین حبس