مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 12:552019-12-16پزشكي

آمالگام و مخاطرات آن


بیش از 150 سال است که آمالگام به عنوان یک ماده جیوه ای، در ترمیم مشکلات دندانی مورد استفاده دارد؛ اگرچه استفاده از این ماده مخاطراتی را هم خصوصا برای دندانپزشک و دستیاران دندانپزشک در پی دارد.

- ایسنا/فارس بیش از 150 سال است که آمالگام به عنوان یک ماده جیوه ای، در ترمیم مشکلات دندانی مورد استفاده دارد؛ اگرچه استفاده از این ماده مخاطراتی را هم خصوصا برای دندانپزشک و دستیاران دندانپزشک در پی دارد.

استفاده از آمالگام، همچنان در ترمیم دندان خصوصا دندان های خلفی و پراسترس، مد نظر دندانپزشکان قرار دارد و بیشتر از مواد همرنگ دندان، کاربرد دارد، اما این ماده جیوه ای برای کسانیکه به شکل مداوم به آن سر و کار دارند، عوارضی را به دنبال خواهد داشت و این موضوع بیشتر دندانپزشکان و دستیاران دندانپزشکی را که به شکل روزانه با این ماده جیوه ای مواجهه داشته و تحت بخارات جیوه قرار دارند، در بر می گیرد.

کارشناس بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص به ایسنا گفت: جیوه اثراتی بر روی کلیه و سیستم عصبی مرکزی دارد و دندانپزشکان ممکن است، طی مراحل مختلف در معرض استنشاق بخارجیوه قرار گیرند.

ابراهیم آسمند گفت: میزان مواجهه با جیوه بستگی به مواجهه با قطرات جیوه فلزی و باقیمانده های ذرات آمالگام در محل کار دارد و اوج این مواجهه در هنگام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمالگام و مخاطرات آن

آمالگام و مخاطرات آن