مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 12:502019-12-16بين الملل

دولت هادی: درگیری نظامی و سیاسی با امارات همچنان ادامه دارد


وزیر دولت مستعفی منصور هادی گفت که توافق ریاض باعث پایان درگیری ها با امارات نشده و ابوظبی همچنان به دنبال تجزیه یمن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی امروز (دوشنبه) و با گذشت 41 روز از امضای توافق ریاض گفت که این توافق، هنوز اجرایی نشده است.

توافق ریاض در تاریخ 14 آبان ماه میان دولت مستعفی یمن به ریاست منصور هادی و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) پس از ماهها درگیری نظامی امضاء شد تا قدرت در عدن میان متحدان عربستان و امارات تقسیم شود.

الجبوانی به شبکه الجزیره گفت که هیچ کدام از بندهای توافق ریاض محقق نشده و شبه نظامیان شورای انتقالی برای تسلط بر شهر عدن کماکان اصرار دارند و حمایت های لجستیکی و سیاسی امارات نیز از این شبه نظامیان همچنان در جریان است.

این وزیر دولت منصور هادی همچنین گفت که به رسمیت شناختن شورای انتقالی جنوب به اجبار صورت گرفته و از نظر دولت منصور هادی این گروه همچنان غیر قانونی است.

او دلیل غیر قانونی بودن شورای انتقالی جنوب را عدم عمل به تصمیمات بین المللی و ابتکار خلیج فارس و گفت و گوهای ملی دانست و گفت که درگیری ها هم اکنون میان امارات و عناصر دولت منصور هادی ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت هادی: درگیری نظامی و سیاسی با امارات همچنان ادامه دارد

دولت هادی: درگیری نظامی و سیاسی با امارات همچنان ادامه دارد