مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 12:362019-12-16اقتصادي

اتمام 12 پروژه مرمتی در بزرگ ترین سازه آجری سرپوشیده به هم پیوسته جهان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام 12 پروژه مرمتی بازار تبریز خبر داد و گفت: پروژه های مرمتی بازار تبریز به همت معاونت میراث فرهنگی استان و پایگاه میراث جهانی بازار تبریز با جلب مشارکت اصناف و بازاریان انجام می شود.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد: اتمام 12 پروژه مرمتی در بزرگ ترین سازه آجری سرپوشیده به هم پیوسته جهان ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام 12 پروژه مرمتی بازار تبریز خبر داد و گفت: پروژه های مرمتی بازار تبریز به همت معاونت میراث فرهنگی استان و پایگاه میراث جهانی بازار تبریز با جلب مشارکت اصناف و بازاریان انجام می شود.

مرتضی آبدار در تشریح این خبر، اظهار کرد: بازار سرپوشیده تبریز، با گستره 27 هکتار و 16 عنصر مانند تیمچه، دالان، سرا، چهارسوق، مسجد مدرسه، دروازه، حمام، بقعه، پل بازار، بازارچه، زورخانه، یخچال و .

به عنوان بزرگ ترین سازه آجری سرپوشیده به هم پیوسته جهان شناخته می شود.

وی افزود: با توجه به این که این اثر تاریخی بخش بزرگی از شریان اصلی پویایی در بافت تاریخی تبریز را در خود جای داده است، متخصصان و کارشناسان خبره معاونت میراث فرهنگی و پایگاه بازار به صورت مداوم در حال پایش و مرمت کالب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام 12 پروژه مرمتی در بزرگ ترین سازه آجری سرپوشیده به هم پیوسته جهان

اتمام 12 پروژه مرمتی در بزرگ ترین سازه آجری سرپوشیده به هم پیوسته جهان