مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 12:312019-12-16اقتصادي

اتمام 12 طرح مرمتی بازار سنتی تبریز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام 12 طرح مرمتی بازار تاریخی تبریز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرتضی آبدار گفت : این طرحها در یک سال گذشته به همت معاونت میراث فرهنگی استان و پایگاه میراث جهانی بازار تبریز با جلب مشارکت اصناف و بازاریان این کلانشهر اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه هر فاز از مراحل مرمت و ساماندهی این اثر فاخر فرهنگی و تاریخی با تأمین اعتبار لازم و تحت نظر اداره کل، با جلب مشارکت اصناف صورت میگیرد، افزود: مرمت و جداره سازی ورودی بازار به مسجد جامع، مرمت آجرفرش سقف مسجد حاج صفرعلی، طاق ورودی تیمچه میرزا شفیع، طاق بازار سراجان و دالان سقط فروشان ، کف سازی تیمچه های شعربافان و ملک ، اجرای سر درب ورودی شازده بزرگ و ایزولاسیون تیمچه امیرشاهی به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این اثر تاریخی بخش بزرگی از شریان اصلی پویایی در بافت تاریخی تبریز را در خود جای داده است، متخصصان و کارشناسان خبره معاونت میراث فرهنگی و پایگاه بازار به صورت مداوم در حال پایش و مرمت کالبد این اثر تاریخی ارزشمند هستند.

آبدار با اشاره به عملیات مرمت و بازسازی عناصر مختلف این بازار از سال 97 تاکنون، ادامه داد: استحکام بخشی و سبک سازی بناهای واقع در بازار سرپوشیده تبریز به منظور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام 12 طرح مرمتی بازار سنتی تبریز

اتمام 12 طرح مرمتی بازار سنتی تبریز