مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 08:262019-12-16فرهنگي

تجلیل از چهره ماندگار نقاشی قهوه‎خانه ای دزفول


همایش بزرگداشت استاد حبیب نقاش، چهره ماندگار دزفول و تنها بازمانده هنر نقاشی پشت شیشه کشور در این شهرستان برگزار شد.

- ایسنا/خوزستان همایش بزرگداشت استاد حبیب نقاش، چهره ماندگار دزفول و تنها بازمانده هنر نقاشی پشت شیشه کشور در این شهرستان برگزار شد.

حجت‎الله آریایی‎نیا، رییس اداره میراث فرهنگی دزفول، با بیان این‎که استاد حبیب نقاش متولد 1311 در شهر دزفول و مسن‎ترین نقاش منطقه و چهره‎ ماندگار این شهرستان است، گفت: او تنها بازمانده از نقاشان سنتی قهوه‎خانه ای و عاشورایی و نیز نقاشی پشت شیشه در کشور است و این هنر ارزشمند را از پدر و پدربزرگانش آموخته است.

وی بیان کرد: استاد نقاش بیش از 40 اثر نقاشی در موضوعات مختلف از جمله تلفیق واقعه عاشورا و دفاع مقدس خلق کرده است و از نکات مهم هنر وی این است که این هنرمند خود، رنگ‎های مورد نیاز نقاشی‎هایش را تولید می‎کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول افزود: به پاس خدمات ارزنده این استاد گرانقدر در عرصه هنر، مراسم بزرگداشت وی با دعوت از کلیه هنرمندان و با حضور امید بن‎عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول، حجت‎الله آریایی‎نیا رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، ناصر آریایی‎نیا معاون هنری و سینمای مدیرکل ارشاد خوزستان، نادر سعادتی‎فرد رییس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل از چهره ماندگار نقاشی قهوه‎خانه ای دزفول

تجلیل از چهره ماندگار نقاشی قهوه‎خانه ای دزفول