مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 08:202019-12-16سياسي

گزارش بررسی آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس قرائت شد


کمیسیون عمران مجلس در گزارشی از خارج شدن آیین نامه ها و مصوبات قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از چرخه نظارت نهادهای نظارتی انتقاد کرد و آن را بسترساز فساد خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی قرائت گزارش کمیسیون عمران در خصوص بررسی آیین نامه های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان طبق ماده 45 آیین نامه داخلی در دستور کار قرار گرفت.

در بخشی از این گزارش آمده است: بخش عمده ای از ایرادات مندرج در این گزارش ناظر به عملکرد هیئت وزیران در راستای اجرای احکام مندرج در مواد 42، 27، 33، 28 و 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منبعث از بخشی از اصل 138 قانون اساسی مبنی بر انحصار امکان تفویض اختیار توسط هیئت وزیران به کمیسیون های متشکل از چند وزیر است.

در واقع این ایراد وارد شده است که هیئت وزیران در مصوبات خود در موارد متعددی اختیاراتی را که بر اساس قانون اساسی صرفا می تواند به کمیسیون متشکل از چند وزیر اعطا کند، صرفا به یک وزیر آن هم در قالب دستورالعمل واگذار کرده است.

حکم تفویض اختیار هیئت وزیران به کمیسیون متشکل از چند وزیر در اصلاحات قانون اساسی در سال 68 پیش بینی شده و به موجب آن مصوبات کمیسیون مذکور در حکم مصوبات هیات وزیران است و اینگونه مصوبات باید به تایید رییس جمهور برسد، لذا از همان ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش بررسی آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس قرائت شد

گزارش بررسی آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس قرائت شد