مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 07:162019-12-16اقتصادي

فرآورده ها خواهان دارند، نفت خام نه!


مدیرعامل بورس انرژی از انتشار بالغ بر 5000 میلیارد تومان اوراق سلف موازی در سال جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که شرکت ملی نفت برای عرضه های فیزیکی نفت خام و میعانات چاره اندیشی و مسیر را بدین منظور باز کند.

- سید علی حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عرضه نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی در رینگ بورس انرژی، اظهار کرد: طبق ماده چهارم قانون برنامه ششم و برای یک برنامه بلند مدت پنج ساله، وزارت نفت مکلف شده است نفت خام، میعانات گازی و فراورده های نفتی را در بورس انرژی را عرضه کند.

وی ادامه داد: استقبال از فرآورده های اصلی مانند نفت گاز، بنزین و گاز مایع زیاد است اما در مقابل از نفت خام و میعانات گازی که توسط شرکت ملی نفت عرضه می شود استقبال خوبی به عمل نیامده است.

به طوریکه در سال جاری نفت خام در بورس معامله نشده است.

خریداران نفت خام شرایطی دارند که باید توسط شرکت ملی نفت بررسی شود.

مدیرعامل بورس انرژی درمورد صادرات فرآورده های نفتی از طریق رینگ بین المللی بورس انرژی توضیح داد: صادرات به یک کشور محدود نیست.

حجم معاملات صادراتی ایران خیلی خوب است و از ابتدای سال 1398 تا کنون نسبت به دوره مشابه سال 1397 تقریبا 245 درصد افزایش حجم معاملات رینگ صادراتی بوده است که طی آن انواع فرآورده ها به کشورهای مختلف صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآورده ها خواهان دارند، نفت خام نه!

فرآورده ها خواهان دارند، نفت خام نه!