مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 06:502019-12-16پزشكي

احمدی: 57درصد جامعه دچار فقر حرکتی است


معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در همایش ورزش برای همه گفت: 57 درصد جامعه دچار کم تحرکی هستند، به همین دلیل شاهد شیوع قابل توجه بیماریهای غیرواگیر هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همایش یک روزه ورزش برای همه با ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش با حضور عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و مجید رباطی سازمان ورزش شهرداری در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

احمدی در این همایش اظهار کرد: متاسفانه آمار مسوولین سلامت کشور نشان می دهد که در حال حاضر شیوع کم تحرکی و فقر حرکتی در کشورمان 57 درصد است که همین عامل سبب شیوع بیماریهای غیرواگیر در جامعه شده است.

وی گفت: در گزارشی که اخیرا توسط معاونت سلامت وزارت بهداشت ارائه شده است، 3درصد تولید ناخالص ملی صرف بیماریهای غیرواگیر می شود که این رقم چیزی حدود 45هزار میلیارد تومان است.

احمدی خاطرنشان کرد: ورزش کم هزینه ترین راه پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی است.

البته باید به این مساله تاکید کنیم تغذیه که نقش موثری در این زمینه دارد در طی دهه گذشته تغییر قابل توجهی پیدا کرده و در شیوع بیماریهای غیرواگیر نقش چشمگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمدی: 57درصد جامعه دچار فقر حرکتی است

احمدی: 57درصد جامعه دچار فقر حرکتی است