مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 05:352019-12-16اقتصادي

روند کاهش جمعیت در استان نگران کننده است


استاندار قزوین با اشاره به اینکه کاهش نرخ رشد جمعیت در استان و کشور نگران کننده است گفت: باید تمهیداتی فراهم شود که با بسترسازی های فرهنگی و برنامه ریزی بتوانیم این روند نزولی جمعیت را تغییر دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی استاندار قزوین در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد:  با توجه به اینکه بیش از یک قرن از عمر آمار در کشور می گذرد هنوز به اهمیت این موضوع توجه نشده است.

وی افزود: آمار فقط عدد نیست بلکه در شاخص های جمعیتی مسائل زیادی مورد توجه قرار دارد که باید آمارهای ارائه شده مبتنی بر دقت، صحت و جامع باشد.

جمالی پور خاطر نشان کرد: به دلیل دادن آمار های مدیریتی سال هاست توسعه کشور با چالش رو به رو شده لذا لازم است تا دقت را در این حوزه بالا برد.

استاندار قزوین اضافه کرد: اگرچه ممکن است کاهش نرخ جمعیت در مدت کوتاه نگران کننده نباشد اما در آینده با چالش پیری جمعیت مواجه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از ارگان های تاثیر گذار باید به ارائه راهکار در راستای افزایش رشد جمعیت بپردازد.

جمالی پور ادامه داد: برخی از مرگ ها ناشی از بیماری هایی از جمله قلب و عروق است و در همین راستا فست فودها و تغذیه ناسالم اثر گذار است لذا باید توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند کاهش جمعیت در استان نگران کننده است

روند کاهش جمعیت در استان نگران کننده است