مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 19:402019-12-15اجتماعي

چنار 470 ساله ایج ثبت ملی شد


سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه گفت: درخت کهنسال چنار روستای ایج  در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

- ایسنا/سمنان سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه گفت: درخت کهنسال "چنار "روستای ایج  در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

بهمن اخلاقی افزود: درخت چنار روستای ایج در داخل حیاط مسجد ولیعصر (عج) واقع شده و سایه وسیعی ایجاد کرده و محل استراحت مردم و نمازگراران مسجد است و دارای 470 سال قدمت است.

وی گفت: درختان چنار با تنه ای قطور و استوار از جمله گونه های درختی پهن برگ اند که به دلیل زیبایی های خاص و منحصر به فرد خود به ویژه در فرم برگ ها و رنگ سفید پوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می کنند و با عنایت به مقاومت بالای آن در شرایط مختلف و استفاده از سایه آن در مناطق کویری از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه ادامه داد: درخت کهنسال چنار روستای ایج به شماره 546 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، ایج یکی از روستاهای شهرستان سرخه در دهستان لاسگرد در 16 کیلومتری شمال روستای لاسجرد واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چنار 470 ساله ایج ثبت ملی شد

چنار 470 ساله ایج ثبت ملی شد