مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 17:052019-12-15بين الملل

جنگ، ویرانی و فریبکاری؛ ارمغان آمریکا برای افغانستان


مطالعه ی اسناد منتشر شده نشان از گرفتار شدن آمریکا در ویتنامی دیگر دارد و افشاگر فریبکاری بزرگ واشنگتن است - به نقل از روزنامه گاردین در گزارشی تحت عنوان جزییات ناکارآمدی آمریکا در اسناد منتشر شده درباره ی افغانستان نوشت: در بحبوحه عملیات نظامی آمریکا علیه طالبان در افغانستان در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2010، یکی از بزرگان قومی منطقه پنجوایی افغانستان نزدیک مرز پاکستان با یک افسر نیروی هوابرد آمریکا که به ولایت وی آمده بود، روبرو شد.

وی با تندخویی به این نظامی گفت: در طول روز اینجا قدم زنی می کنی، اما شب هنگام طالبان با شب نامه های خود ما را تهدید به همکاری با نیرو های خارجی می کند.

این افزایش تحرکات نظامی که از آن همانند بسیاری دیگر از ابتکارات در جنگ طولانی افغانستان به عنوان موفقیتی بزرگ یاد شد، امروز فقط یادآور شوم فریب و ریاکاری است که در اسناد منتشر شده مربوط به افغانستان توسط روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته افشا شد.

این اسناد که بیش از 600 مصاحبه را با مقامات بلندپایه نظامی و دولتی شامل است و توسط دفتر سربازرس ویژه برای بازسازی افغانستان جمع آوری شده است از نظر اهمیت با اسناد پنتاگون، سوابق محرمانه مربوط به جنگ ویتنام در وزارت دفاع آمریکا که سال 1971 افشا شد، مقایسه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ، ویرانی و فریبکاری؛ ارمغان آمریکا برای افغانستان

جنگ، ویرانی و فریبکاری؛ ارمغان آمریکا برای افغانستان