مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 14:252019-12-15سياسي

گزارشی از اکتشافات باستان شناسی در چهارباغ


مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در نشست «چهارباغ در گذر تاریخ» توضیحاتی را درباره اکتشافات باستان شناسی محدوده چهارباغ عباسی بیان کرد.

- ایسنا/اصفهان مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در نشست چهارباغ در گذر تاریخ توضیحاتی را درباره اکتشافات باستان شناسی محدوده چهارباغ عباسی بیان کرد.

علمدار علیان، در نشستی که ظهر 24 آذرماه در عمارت سعدی برگزار شد اظهار کرد: در کلیه طرح هایی که پیش و پس از انقلاب در بحث شهرسازی اصفهان ارائه شده، یکی از محورهای اصلی خیابان چهارباغ بوده است.

وی ادامه داد: مطالعات باستان شناسی در چهارباغ رسماً از سال 1383 شروع شد.

آقای جابری کلنگ این مطالعات را زد اما به دلایلی این کار معطل ماند و تداوم نداشت، تا اینکه بحث ایستگاه های مترو به وجود آمد و طی تعاملاتی که با مترو و توافقاتی که با پژوهشگاه داشتیم، قرار شد مطالعات باستان شناسی را اساس اجرای ایستگاه های مترو قرار بدهیم.

کارشناس ارشد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: سال 1393 بنده سرپرست کاوش های ایستگاه مترو میدان امام حسین و انقلاب بودم و سال 1394 آقای شجاعی کاخ جهان نما را در ورودی چهارباغ حفاری کرد نهایتاً در سال 1395 آقای شهباز، در راستای پروژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از اکتشافات باستان شناسی در چهارباغ

گزارشی از اکتشافات باستان شناسی در چهارباغ