مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 14:052019-12-15پزشكي

انجام 103 عمل اهدا عضو در مشهد طی سال جاری


مدیر امور بیمارستان ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون103 عمل اهدای عضو از اهداکنندگان مرگ مغزی در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، مرتضی طالبی با بیان اینکه پیوند اعضا از اهداکنندگان مرگ مغزی از سال 1380 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد، اظهار کرد: در این مدت 961 عمل اهدای عضو در این دانشگاه انجام شده است که این امر موجب نجات و ادامه زندگی 3 هزار و 815 بیمار نیازمند به عضو شده است.

مدیر امور بیمارستان ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال های اخیر عمل های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گسترش یافته است و در حال حاضر پیوند قلب، کبد، قرنیه، کلیه، پوست و پانکراس در این دانشگاه انجام می شود، خاطرنشان کرد: انجام 75 عمل پیوند قلب، 388 پیوند کبد، 6 مورد پیوند همزمان کبد و کلیه و 7 مورد پیوند کلیه و پانکراس از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون یک هزار و 476 عمل پیوند کلیه در این دانشگاه انجام شده است، افزود: در گذشته 35 درصد عمل های پیوند کلیه از اهداکنندگان مرگ مغزی بود که رقم در حال حاضر به 88 درصد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 103 عمل اهدا عضو در مشهد طی سال جاری

انجام 103 عمل اهدا عضو در مشهد طی سال جاری