مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 11:052019-12-15اقتصادي

فاز سه مرمت مسجد میرازیی نجفی به اتمام رسید


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: فاز سه مرمت مسجد میرزایی نجفی بازار زنجان به اتمام رسید.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند، گفت: تاکنون در پایان فاز سه مرمت مسجد میرزایی نجفی، کف سازی وسنگ فرش صحن مسجد با سنگ تراورتن، سبک سازی و عایق بندی قسمت هایی از بام مسجد، مرمت دو آب انبار مسجد و دو حجره تخریب شده آن انجام شدهاست.

وی ادامه داد: از دیگر کارهای صورت گرفته در این پروژه می توان به ناکشی دیوار ضلع جنوبی مسجد، اصلاح سیستم فاضلاب سرویس های بهداشتی مسجد، اصلاح دریچه های نورگیر مسجد، اجرای بلوکاژ در کف آب انبار جهت پیشگیری از نفوذ رطوبت به بنا و سنگ فرش دو حجره و آب انبار با سنگ تراورتن اشاره کرد.

ارجمند با اشاره به اینکه مرمت یک بنای تاریخی همواره ادامه دارد، اظهار کرد: مرمت یک امر مستمر است، مرمت یک بنای تاریخی هیچ گاه پایان نمی پذیرد و برای محافظت و نگهداری از آن باید ادامه داشته باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه مسجد میرزایی نجفی در گذشته به مسجد مسگرها و آهنگرها معروف بوده در خصوص تاریخچه این مسجد، گفت: مسجد میرزایی نجفی به سبک مساجد چهل ستونی یا شبستانی ساخته شده است و که دو شبستان آن در ضلع های جنوبی و غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز سه مرمت مسجد میرازیی نجفی به اتمام رسید

فاز سه مرمت مسجد میرازیی نجفی به اتمام رسید