مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 09:162019-12-15اقتصادي

فاصله داشتن تولید پسته در بردسکن با استاندارد های لازم


تولید پسته در بردسکن با استاندارد های لازم فاصله دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت : این شهرستان با دارابودن بیش از 11 هزارو500 هکتار پسته مقام اول خراسان رضوی را از نظر سطح زیر کشت دارد .

محمدرضا ممیز با اشاره به اینکه 50 درصد این باغات در بخش شهرآباد وجود دارد ، گفت : با وجود دارا بودن این سطح زیر کشت، میزان برداشت محصول متناسب با این مقدار سطح زیر کشت نیست.

وی افزود: متوسط تولید این محصول مهم و تاثیر گذار در اقتصاد خانواده و منطقه، 750 کیلو گرم تا یک تن در هر هکتار است که این میزان عملکرد رضایت بخش نیست و نشانگر بهره وری پایین پسته در منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه هم اکنون رقم غالب پسته در این شهرستان فندقی است گفت: با وجود این که این که بردسکن از نظر سطح زیر کشت پسته در استان اول است اما از نظر میزان تولید با استاندارد های لازم فاصله دارد.

محمدرضا ممیز افزود: تغییرات اقلیم منطقه در سال های اخیر، کاهش سطح آب های زیرزمینی و تغییر در شرایط آب و خاک و افزایش شوری موجب شده است که نتایج بدست آمده ناشی از دسترنج و تلاش کشاورزان دستخوش تغییر شود و رقم پسته غالب در بردسکن باید تغییر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله داشتن تولید پسته در بردسکن با استاندارد های لازم

فاصله داشتن تولید پسته در بردسکن با استاندارد های لازم