مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 08:202019-12-15پزشكي

تاثیر رژیم غذایی ناسالم بر کاهش قدرت بینایی


رژیم غذایی ناسالم می تواند در افزایش خطر ضعف بینایی نقش داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان آمریکایی در بررسی های خود دریافتند رژیم های غذایی سرشار از گوشت قرمز و فراوری شده، غذاهای سرخ شده و محصولات لبنی پرچرب احتمال ابتلا به بیماری چشمی را که به شبکیه آسیب می زند و بر قدرت دید مرکزی تاثیر می گذارد، سه برابر افزایش می دهد.

محققان با بیان اینکه حفظ سلامت چشم و قدرت بینایی در سنین میانسالی مستلزم رعایت رژیم غذایی سالم است، اظهار داشتند: افرادی که در مصرف گوشت قرمز و فراوری شده، غذاهای سرخ شده و محصولات لبنی پرچرب زیاده روی می کنند سه برابر بیشتر احتمال دارد با کاهش قدرت دید مرکزی مواجه شوند.

این عارضه که در مرحله پایانی به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن (AMD) منجر می شود بر قدرت دید مرکزی تاثیر گذاشته و آسیب های آن غیر قابل بازگشت است.

بررسی ها نشان می دهد الگوی غذایی غربی از جمله فاکتورهای خطرزا در پیشرفت بیماری دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن و رسیدن به مرحله غیرقابل بازگشت است.

هرچند در این بررسی بر تاثیر این نوع رژیم غذایی بر شروع این بیماری تاکید نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازان دی تی وی، محققان آمریکایی در بررسی خود 66 نوع ماده غذایی مختلف را که شرکت کنندگان در فاصله سال های 1987 تا 1995 مصرف کرده بودند مورد مطالعه قرار داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر رژیم غذایی ناسالم بر کاهش قدرت بینایی

تاثیر رژیم غذایی ناسالم بر کاهش قدرت بینایی