مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 18:562019-12-14سياسي

اختلاف اصولگرایان، ناامیدی اصلاح طلبان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 2 اسفند 1398، یعنی حدود 76 روز دیگر در 208 حوزه انتخابیه برای تعیین منتخبان 290 کرسی، - شاید برخی فکر کنند که هرکس سرلیست شد الزاما و قطعا رییس مجلس هم می شود.

این تصور غلطی است و اگر دقت شود در همین ادوار گذشته مجلس، سرلیست الزاما رییس مجلس نشده و اهمیت و معنای خاصی جز اینکه آن لیست در افکار عمومی به نام آن شخص شناخته شود، ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 2 اسفند 1398، یعنی حدود 76 روز دیگر در 208 حوزه انتخابیه برای تعیین منتخبان 290 کرسی، برگزار می شود.

این دوره انتخابات در مقایسه به ادوار گذشته چند تغییر مهم دارد: یکی از تغییرات در انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند 98 نسبت به انتخابات مجالس پیشین، افزایش حوزه های انتخابیه از 207 حوزه به 208 حوزه انتخاباتی است.

یکی دیگر از تغییرات در انتخابات مجلس پیش رو نسبت به انتخابات مجالس پیشین، کاهش میزان رأی آوری منتخبین از 25 درصد به 20 درصد است.

بدین معنا که در ادوار قبلی اگر کسی می خواست وارد مجلس شود باید 25 درصد آراء صحیح حوزه انتخابیه را از آن خود می کرد اما با اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در تاریخ سوم خردادماه 95، از این به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف اصولگرایان، ناامیدی اصلاح طلبان

اختلاف اصولگرایان، ناامیدی اصلاح طلبان