مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 15:252019-12-14سياسي

ایران و ترکیه، کشورهای مهم و تأثیرگذار منطقه هستند


رییس مجلس کشورمان در دیدار رییس مجلس ملی کبیر ترکیه تأکید کرد: ایران و ترکیه می توانند امنیت پایدار منطقه را فراهم کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رییس مجلس کشورمان و مصطفی شنتوپ رییس مجلس ملی کبیر ترکیه در حاشیه مجمع عمومی مجالس آسیایی دیدار و گفت وگو کردند.

رییس مجلس ملی کبیر ترکیه در این دیدار با اشاره به اشتراکات موجود میان ایران و ترکیه اظهار داشت: خوشحالی، امنیت و آرامش مردم ایران، خوشحالی، امنیت و آرامش ما محسوب می شود، روابط بین ایران و ترکیه صرفاً بین دولت ها نیست بلکه ملت ها نیز روابط خوبی دارند، همچنین روابط بین مجالس از سطح خوبی برخوردار است.

رییس مجلس ملی کبیر ترکیه تأکید کرد: دنیا و منطقه در حال گذار از دوران سختی است و مسائل بسیاری ما را تهدید می کند که مجبور هستیم در مقابل آنها ایستادگی کنیم و سیاست گذاری داشته باشیم؛ به همین خاطر ایران و ترکیه باید در هر حال رایزنی و گفت وگو داشته باشند.

شنتوپ گفت: پیشاپیش انتخابات مجلس ایران را تبریک می گویم و امیدوارم این انتخابات به خیر و خوشی برگزار شود.

وی با بیان اینکه ترکیه در قبال تحریم های آمریکا همیشه از ایران حمایت کرده و به حمایت خود ادامه می دهد، اظهار داشت: همواره مواضع خود را در قبال تحریم های آمریکا اعلام کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و ترکیه، کشورهای مهم و تأثیرگذار منطقه هستند

ایران و ترکیه، کشورهای مهم و تأثیرگذار منطقه هستند