مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 11:502019-12-14پزشكي

موج گسترش «آنفلوآنزا» فروکش کرد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: موج گسترش آنفلوآنزا که از حدود دو هفته پیش آغاز شده بود، در حال فروکش کردن است و مشکلی از لحاظ تأمین داروی آن در بیمارستان ها وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشت: موج گسترش آنفلوآنزا که از حدود دو هفته پیش آغاز شده بود، در حال فروکش کردن است و مشکلی از لحاظ تامین داروی آنفلوانزا در بیمارستان ها وجود ندارد.

وی با اشاره به بروز سالانه اپیدمی فصلی آنفلوانزا در کشور، اظهار داشت: با هماهنگی ها و اقدامات خوبی که در سطح معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و دانشگاه صورت گرفته در پایان موج ابتدایی گسترش بیماری هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره آمار مراجعان مشکوک به بیماری آنفلوآنزا به مراکز درمانی تابعه این دانشگاه، گفت: با توجه به سرپایی بودن مراجعات آنفلوانزا، بخش عمده مراجعان به کلینیک ها و مطب ها و درمانگاه ها مراجعه کرده اند اما در مورد 64 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه در مجموع حدود 14 هزار مورد مراجعه به بخش بیمارستانی داشته ایم که حجم زیادی از این مراجعات بی مورد بوده اند.

در این بین حدود هزار و 400 مورد در اورژانس بیمارستانها و 510 مورد هم در بخش های بیمارستانی بستری شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج گسترش «آنفلوآنزا» فروکش کرد

موج گسترش «آنفلوآنزا» فروکش کرد