مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 10:212019-12-14اقتصادي

عملیات مرمت و بازسازی50 بنای تاریخی در کردستان آغاز شد


عملیات مرمت و بازسازی 50 بنا از 200 بنای تاریخی موجود در سطح استان کردستان، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی استان کردستان ضمن اعلام این خبرگفت: بودجه مرمت و بازسازی تعداد50 بنای تاریخی استان از محل اعتبارات ملی و استانی تامین گردیده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی افزود: سال گذشته 36 بنای استان مرمت شد که در مجموع برای مرمت این بناها اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه شد، که تعدادی از بناهای شاخص استان مانند، عمارت خسروآباد، مشیر دیوان، حمام خان، بازار سرپوشیده سنندج و بازار بیجار در این لیست جای دارند.

رشیدی سپس به پیشرفت 80 درصدی عملیات مرمت منازل مجتهدی، آزموده، اردلان، صحرایی و حمام وکیل اشاره کرد و گفت: پارسال مرمت و بازسازی خانقاه مولانا احمد در شهر سنندج به صورت کامل انجام شد که طبقه اول آن به صورت سبکی و با توجه به مستندات گذشته به صورت عین به عین با مصالح اولیه بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ادامه معاون میراث فرهنگی استان کردستان، تعداد آثار شناسایی شده سطح استان را 2 هزار اثرعنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد 800 اث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مرمت و بازسازی50 بنای تاریخی در کردستان آغاز شد

عملیات مرمت و بازسازی50 بنای تاریخی در کردستان آغاز شد