مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 10:212019-12-14اقتصادي

تفت در مسیر پیری/ 20 درصد جمعیت ساکن سالمند هستند


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت گفت: جمعیت این شهرستان رو به پیری است ضمن اینکه تفت با مهاجرت چشمگیر جمعیت نیز مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدمحمود واعظ پور، صبح شنبه در نشست مجمع سلامت شهرستان تفت با اشاره به شاخص های جمعیتی این شهرستان اظهار داشت: رشد جمعیت شهرستان تفت هفت دهم درصد است که این میزان نسبت به نرخ رشد جمعیت استان بسیار کم و نصف این میزان است.

وی با اشاره به اینکه میزان رشد جمعیت در استان یزد به طور میانگین 1.

5 درصد است، افزود: علاوه بر این، شهرستان تفت در حال پیر شدن است به نحوی که 20 درصد جمعیت ساکن فعلی در این شهرستان سالمند هستند.

واعظ پور میزان تولدها در تفت را رو به کاهش خواند و بیان کرد: در عوض آمار فوتی ها در این شهرستان رو به افزایش است ضمن اینکه پدیده مهاجرت نیز جمعیت این شهرستان و شاخص های آن را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شاخص های سلامت این شهرستان نیز عنوان کرد: تفت رتبه دوم در زمینه ثبت اطلاعات در سامانه سیب را دارد که بر اساس این اطلاعات، 83 درصد مردم شهرستان به لحاظ قلبی و عروقی، مشکل خاصی ندارند اما 63 درصد آنها دارای اضافه وزن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفت در مسیر پیری/ 20 درصد جمعیت ساکن سالمند هستند

تفت در مسیر پیری/ 20 درصد جمعیت ساکن سالمند هستند