مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 08:562019-12-14اقتصادي

صادرات ترجیحی 28 میلیون دلار کالا به اوراسیا


در یک ماه گذشته صادرات ترجیحی به اوراسیا از سمت ایران ،28/2 میلیون دلار و واردات ترجیحی 166 میلیون دلار بوده که عمده آن، کالا های اساسی است.

- رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیش از یک ماه است که از اجرای موافقت نامه موقت تجارت آزاد اوراسیا گذشته و تاکنون در قالب این موافقت نامه از تاریخ 5 آبان امسال تا 8 اذر صادرات ترجیحی به اوراسیا از سمت ایران 28 ممیز 2 میلیون دلار بوده است و واردات ترجیحی 166 میلیون دلار بوده است که عمده این کالاها، کالا های اساسی و موردنیاز کشور است که باید وارد می شد.

وی گفت: جمع کل صادرات ترجیحی و غیر ترجیحی ما به اوراسیا 137 ممیز 9 میلیون دلار است و جمع کل واردات از اوراسیا هم تاکنون 193 میلیون دلار بوده است.

میراشرفی تاکید کرد: چنانچه طرف ایرانی و 5 کشور اوراسیا اقدامات لازم را به جهت بهره گیری تجار دو کشور از تعرفه های ترجیحی انجام نداده باشند موافقت نامه طوری تنظیم شده تا این مسئله مانع منافع تجار نباشد و بازرگانان می توانند تا یک سال بعد از صادرات این اقلام همچنان از مزیت های تعرفه های ترجیحی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور های اوراسیا یک امکان و ظرفیت بسیار خوب است که ما باید از این ظرفیت استفاده بهینه کنیم تا صادرات و واردات کالا های مور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ترجیحی 28 میلیون دلار کالا به اوراسیا

صادرات ترجیحی 28 میلیون دلار کالا به اوراسیا