مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 07:102019-12-14اقتصادي

کاهش آلودگی پلاستیک با خورشید مصنوعی


دانشمندان روشی سازگار با محیط زیست برای تبدیل پلاستیک به مواد شیمیایی تولید کننده انرژی با استفاده از خورشید مصنوعی یافتند.

- ایسنا/خراسان رضوی دانشمندان روشی سازگار با محیط زیست برای تبدیل پلاستیک به مواد شیمیایی تولید کننده انرژی با استفاده از خورشید مصنوعی یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازژاپن نیوز، همانطور که می دانید آلودگی پلاستیک در سراسر جهان افزایش یافته و روش های زیادی برای رفع این مشکل پیشنهاد شده است، اما به نظر می رسد روش های کشورهای آسیایی در این زمینه موفقیت آمیز نیستند.

به همین دلیل، محققان سنگاپور روشی ارائه کردند که می تواند پلاستیک را به اسید فرمیک تبدیل کند و در نیروگاه ها برای تولید برق با استفاده از کاتالیزوری که به محیط زیست آسیب نمی رساند و هزینه زیادی نیز ندارد، مورد استفاده قرار گیرد.

محققان دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور در آزمایشگاه، پلاستیک را با مواد شیمیایی مخلوط کرده و محلول خود را تشکیل دادند تا تبدیل آن با استفاده از خورشید مصنوعی مورد ارزیابی قرار گیرد.

نتایج نشان داد، این پلاستیک در 6 روز شکسته می شود و دانشمندان امیدوارند که این روند در آینده تحت نور واقعی خورشید انجام شود.

سو هان سن که سرپرست این پروژه تحقیقاتی دو ساله است، گفت: ما قادر هستیم حتی پلاستیک هایی که اقیانوس ها را آلوده می کنند، به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آلودگی پلاستیک با خورشید مصنوعی

کاهش آلودگی پلاستیک با خورشید مصنوعی