مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 06:302019-12-14فرهنگي

سوگواره ای برای «حسین آقاجانی»


یک پژوهشگر میراث فرهنگی با اعلام جزییات برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت حسین آقاجانی، درباره فعالیت های این چهره ماندگار مرمت سخنانی را بیان کرد.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر میراث فرهنگی با اعلام جزییات برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت حسین آقاجانی، درباره فعالیت های این چهره ماندگار مرمت سخنانی را بیان کرد.

علی فصیحی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حسین آقاجانی، متولد سال 1324 در اصفهان بود و به صورت همزمان، رشته هنر را در هنرستان هنرهای زیبا و رشته ریاضی را در آموزشگاه شبانه مؤید خواند و سپس به استخدام اداره فرهنگ و هنر درآمد.

وی ادامه داد: شروع همکاری او با این اداره کل، مقارن با حضور موسسه ایتالیایی ایزمئو در اصفهان بود و به مدت هشت سال در کنار این تیم کار کرد، همچنین به صورت علمی و عملی مرمت نقاشی های عالی قاپو و چهلستون را انجام داد.

مشاور رسانه ای مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، خاطرنشان کرد: این مرمتگر، زمانی نیز از سوی موسسه ایکوروم وابسته به یونسکو، به ایتالیا اعزام شد و در امتحانات ورودی مدرسه مرمت رم رتبه دوم را کسب کرد.

بعد از گذراندن این دوره هم به ایران بازگشت و مدرک کارشناسی ارشد رشته مرمت آثار و ابنیه و بافت را از دانشگاه فارابی دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره ای برای «حسین آقاجانی»

سوگواره ای برای «حسین آقاجانی»