مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 05:362019-12-14پزشكي

روش ابداعی پزشکان کرمانشاهی جان بیمار را نجات داد


دو عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با درمانی ابداعی توانستند جان یک بیمار را نجات دهند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دو پزشک از اعضای هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از یک روش ابداعی که ترکیبی از تکنیک های بازسازی شریان و ورید از راه عروق گردن و لگن است پس از تلاش چند ساعته موفق به بازسازی عروق لگن بیمار 25 ساله ای شدند.

این بیمار را که به علت تورم اندام تحتانی چپ با سابقه ای حدود 5 سال، در بیمارستان امام علی (ع) تحت بررسی قرارداشت، پس از تشخیص انسداد عروق ورید لگن به دنبال لخته (ترومبوز) با علم به اینکه بازسازی عروق وی به روش های معمول امکانپذیر نخواهد بود دست به این اقدام ابداعی زدند.

لازم به ذکر است گزارشی از نحوه اجرای موفق این تکنیک به بزرگترین و معتبرترین کنگره جراحی عروق (LINC2020) ارسال شد که مورد پذیرش کمیته علمی این کنگره جهت معرفی و توضیح این روش ابداعی به سایر جراحان عروق قرار گرفت.

کنگره جهانی LINC هر سال در شهر لایپزیک در کشور آلمان جهت ارایه تبادل نظر و تجارب بین اینترونش های عروق محیطی و جراحان عروق سراسر دنیا برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش ابداعی پزشکان کرمانشاهی جان بیمار را نجات داد

روش ابداعی پزشکان کرمانشاهی جان بیمار را نجات داد