مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 آذر 1398 ساعت 21:102019-12-13اجتماعي

کلاف پیچیده آلودگی هوای نصف جهان/ «کارخانه ها» یا «خودروها» مقصر کدامند؟


هوای آذرماه با وضعیت نارنجی و قرمز، نفس اصفهانی ها را تنگ کرده، پایداری و سکون هوا مدارس را به تعطیلی 6روزه کشانده و دغدغه مندان امیدوار به پیگیری مشکل و سناریوی جدید معرفی مقصران مانده اند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: سال هاست که با سردی هوا سایه آلاینده های جوی بر نصف جهان سنگینی می کند و هرکدام از مسئولان علت آن را به ظن خود، یکی از منابع نام آشنای آلودگی هوای اصفهان می دانند؛ عده ای 9 هزار واحد صنعتی و نیروگاه های استان اصفهان را مقصر برمی شمارند که به طور مستقیم و غیرمستقیم ذرات آلاینده را وارد ریه اصفهانی ها کرده و قربانی می گیرند برخی نیز عقیده دارند منشأ آلودگی تردد تعداد بالای وسایل نقلیه است.

در این میان تنها راه علاج بحران ها انگار تشکیل یک یا چند جلسه برای تعطیلی مدارس بوده و مدیریت کلان استان هرسال بیشتر از سال گذشته از حل بحران های زیست محیطی اصفهان عاجز مانده است.

این درد کهنه است و از گذشته توسعه بیش ازحد صنایع در اصفهان زمینه ساز جذب جمعیت و پیامدهایی شده که به تبع آن آلودگی محیط زیست را به همراه داشته و باعث قطب شدن اصفهان در بخش صنعت شده است تا دردهای زیست محیطی اصفهان تنها یک منشأ نداشته باشد؛ این قطب بودن باعث شده است تا در روزهای آلوده مسئولان به هر وسیله و راه حلی چنگ بیندازند به جز اینکه از فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاف پیچیده آلودگی هوای نصف جهان/ «کارخانه ها» یا «خودروها» مقصر کدامند؟

کلاف پیچیده آلودگی هوای نصف جهان/ «کارخانه ها» یا «خودروها» مقصر کدامند؟